„Dynamiczny rozwój firmy MARAT i gwałtownie rosnąca konkurencja wymogły konieczność wdrożenia oprogramowania wyposażonego w nowoczesne narzędzia, integrującego wszystkie procesy biznesowe w jednym systemie oraz usprawniającego obieg dokumentów i komunikację wewnątrz firmy. Wszystkie nasze oczekiwania spełnia system Comarch ERP XL. Wdrożenie systemu Comarch ERP XL, który wspomaga nas nowoczesnymi technikami informatycznymi umożliwiło nam właściwe i skuteczne zarządzanie firmą.”
– Monika Kempińska, Wiceprezes Zarządu
Wdrożone obszary
Logistyka
Produkcja
Business Intelligence
Obieg dokumentów
Wdrożony system
O firmie
MARAT to zespół ludzi z pasją rozwoju, ciągłego doskonalenia, różnorodnymi kompetencjami, którzy czerpią radość i satysfakcję z pracy stawiającej wiele wyzwań każdego dnia. O początku swojej działalności firma nieustannie poszerza rynki zbytu, zaopatrując kopalnie, elektrownie, huty oraz fabryki maszyn i urządzeń.
Misja firmy to kompleksowa obsługa klienta od fazy projektu poprzez produkcję, dostawę, montaż, do rozruchu.
MARAT Sp. z o.o. dysponując odpowiednio wyposażonym zapleczem warsztatowym oraz przeszkoloną kadrą techniczną zajmuje się produkcją:
Oferta firmy to szeroki wachlarz usług diagnostycznych, serwisowo-konserwacyjnych i utrzymania ruchu.
Firma na prawach autoryzowanego dystrybutora oferuje szeroki asortyment wyrobów produkcji SKF, NTN-SNR, FŁT KRAŚNIK, KRW, NKE, Hiwin, Optibelt, Cooper, TAS Schafer, Rossi, Tentec, ABB, Loctite. Współpraca z takimi potentatami to gwarancja jakości i motywacja do stałego rozwoju.
Sytuacja biznesowa przed implementacją systemu - wyzwania
Właściwy produkt i skuteczna logistyka to wyzwanie stawiane nie tylko pracownikom firmy MARAT, ale również rozwiązaniu informatycznemu, którego implementacja miała być jednym z kluczowych czynników umożliwiających realizację tego celu. Nowy system informatyczny musiał sprostać następującym wymaganiom:
Rozwiązanie
Firma MARAT Sp. z o.o. zdecydowała się na implementację systemu COMARCH ERP XL. System ten sprostał bowiem stawianym przez firmę oczekiwaniom. Głównym atutem systemu była jego elastyczność, dzięki czemu bezproblemowo i sprawnie udało się przystosować nowe rozwiązanie informatyczne do specyfiki działalności firmy MARAT. Ponadto System COMARCH ERP XL jest systemem zintegrowanym, dzięki czemu raz wprowadzona do systemu informacja może być analizowana z dowolnego miejsca w programie. Nie bez znaczenia był również bezpośredni dostęp do zawartych w systemie informacji, zestawionych w ramach szeregu raportów standardowych oraz dedykowanych, które to funkcjonalności umożliwiają szybkie podejmowanie decyzji, ocenę przebiegu procesów gospodarczych w ramach firmy oraz prognozowanie.
Z chwilą wdrożenia systemu COMARCH ERP XL w firmie MARAT możliwa stała się kompleksowa obsługa procesu realizacji zamówień, a więc obsługi klienta. Proces ten rozpoczyna się już w momencie wygenerowania zapytania ofertowego, a kończy na sfinalizowaniu transakcji dokumentem handlowym. Pomocna w tym momencie staje się możliwość przekształcania dokumentów oraz istnienia powiązań pomiędzy dokumentami. Dzięki opisanej funkcjonalności możliwy staje się dostęp do pełnej informacji o przebiegu transakcji, włączając w to analizę ewidencjonowanych w module CRM konwersacji z klientem. Ponadto na potrzeby obsługi klienta w firmie MARAT zaimplementowano aplikację do obsługi zamówień internetowych Pulpit Kontrahenta. Dzięki takiemu rozwiązaniu pozyskano dostęp do nowoczesnych kanałów sprzedaży oraz współpracy z kontrahentem. Klient ma bowiem możliwość sprawdzania przez Internet aktualnego stanu swoich płatności, wolnego limitu kredytowego czy też dostępności towarów. Może on także wprowadzać nowe zamówienia do systemu oraz śledzić pełną ścieżkę ich realizacji.
Ze względu na specyfikę prowadzonej działalności gospodarczej w miarę implementacji i korzystania z systemu COMARCH ERP XL wdrożono szereg rozwiązań dedykowanych, wśród których na wyróżnienie zasługują:
Wdrożenie systemu COMARCH ERP XL rozpoczęło się w październiku 2002 roku. Z początkiem roku 2003 firma rozpoczęła obsługę procesów gospodarczych w ramach nowego rozwiązania informatycznego. Implementacja przeprowadzona została przez Złotego Partnera COMARCH – firmę 2BSOFT S.C. z Gliwic. Partner ten zaprojektował i wdrożył opisane rozwiązania dedykowane.
Firma MARAT w dalszym ciągu inwestuje w rozbudowę systemu COMARCH ERP XL. W ostatnim czasie zaimplementowano moduł Optima Kadry i Place, sprzężony z systemem ERP XL. Ponadto firma rozszerzyła spektrum swojej działalności o produkcję przekładni, w związku z czym dla wsparcia procesów produkcyjnych wdrożony został moduł COMARCH ERP XL Produkcja. W parze z rozwojem firmy idzie zatem rozbudowa wykorzystywanego rozwiązania informatycznego, tak o nowe moduły systemu, jak również o dotąd niewykorzystywane funkcjonalności bądź rozwiązania dedykowane.
Korzyści
Wdrożenie systemu COMARCH ERP XL oraz funkcjonalności dedykowanych umożliwiło optymalizację procesów biznesowych w ramach firmy MARAT oraz wzrost możliwości analitycznych w kontekście gromadzonych w systemie danych. Do najważniejszych korzyści zaliczyć można:
Dlaczego Comarch ERP XL:
Wdrożone obszary
Pliki do pobrania
Strefa Klienta
Strefa Klienta jest miejscem w sieci dla Klientów 2BSOFT, w którym możesz w bezpieczny sposób uzyskać dostęp do:
Jak otrzymać dostęp ?
Aby otrzymać dostęp do pełnej wersji serwisu, należy zakupić jeden z naszych produktów i zostać naszym Klientem.
Więcej informacji otrzymacie Państwo pod numerami telefonu:
+48 32 401 18 90
+48 32 401 18 91
Serwis 2bsoft
do góry
wstecz