Systemy ERP

Comarch ERP XL 2017.1

Nowa wersja Comarch ERP XL 2017.1 już dostępna!

W najnowszej wersji systemu Comarch ERP XL 2017.1 znajdą Państwo 220 nowych funkcjonalności obejmujących każdy z obszarów systemu. Poniżej prezentujemy główne nowości systemu:

Logistyka

  • wprowadzenie obsługi programu lojalnościowego pozwalającego na:- określenie uczestników programu;- naliczanie punktów na wybranych dokumentach handlowych i ich korektach;
    - przyznawanie uczestnikom programu punktów z rozliczonych dokumentów;
    - określanie katalogu nagród, wraz z możliwością zamawiania nagrody;
    - odbieranie punktów lojalnościowych w postaci budżetów promocyjnych;
    - prezentację ilości punktów zgromadzonych oraz odebranych przez uczestnika programu;
  • budżety projektu - budowa planu budżetu w postaci wielopoziomowego drzewa etapów, z możliwością wprowadzenia dla nich danych finansowych oraz rzeczowych (powiązanie z konkretną pozycją/towarem, dokumentem);
    - utworzenie struktury i „parametrów” etapów oraz wyjściowego poziomu planowanych kosztów jako tzw. budżetu zerowego związanego z daną inwestycją;
    - realizacja etapu, zarówno w stadium zbierania ofert od podwykonawców, jak i ich fizycznym wykonywaniu;
    - możliwość bieżącego korygowania założonego poziomu budżetu;
    - ścisła realizacja etapów budżetu z projektami;
  • obsługa transportu towarów wrażliwych poprzez wysyłkę zgłoszeń na portal PUESC do systemu SENT;
  • promocja uzależniona wymaganym progiem transakcji kontrahenta (ilościowego, wartościowego);
  • kompensata braków i nadwyżek inwentaryzacyjnych - możliwość sparowania stwierdzonych braków z uznanymi nadwyżkami;
  • podgląd limitów kredytowych kontrahenta udzielanych na dokumentach zamówień sprzedaży;

Produkcja

  • nowy obszar w module Produkcja: Narzędziownia umożliwia:
    - udostępnienie listy narzędzi (zasobów produkcyjnych oznaczonych jako narzędzia);
    - rejestrację wydań, zdań i likwidacji dla pojedynczego oraz wielu narzędzi jednocześnie;
    - zbiorczą prezentację zarejestrowanych w systemie wydań, zwrotów, zdań i likwidacji narzędzi z możliwością filtrowania listy;
    - rejestrację i raportowanie zużycia narzędzi;
    - automatyczne generowanie zleceń serwisowych dla zużytych narzędzi, wraz z możliwością automatycznego rejestrowania ich przestojów;
    - udostępnienie list wydanych dla danego zasobu lub pracownika narzędzi;
    - śledzenie historii użycia narzędzia;
  • rozbudowa procesów w Produkcji - możliwość budowania procesów w oparciu o nowe akcje kluczowe związane z obsługą zlecenia produkcyjnego;
  • wprowadzono funkcjonalność, w której korekta wartościowa zakupu surowca wpływa na koszt wytworzenia wyrobu gotowego. W ramach tej funkcjonalności wprowadzono:
    - nowe narzędzie do automatycznego wyszukiwania dokumentów ZP lub ZK, dla których występuje różnica pomiędzy kosztem dostawy składników, a wartością produktu, który został wytworzony z wymienionych składników;
    - możliwość automatycznego generowania korekty wartościowej do dokumentów PW, powiązanych z ZP lub ZK, dla których występuje wymieniona różnica;
    - nową funkcję służącą do jednoczesnego otwierania i zamykania dokumentów ZP/HPR;

Księgowość

  • w trakcie wystawiania nowego dokumentu handlowego możliwość automatycznego weryfikowania statusu kontrahenta, czy jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny lub w systemie VIES;
  • dodawanie kolumn na listach udostępnionych z poziomu okien: Plan kont/Obroty i salda,  Zapisy księgowe, Preliminarz, Rozrachunki, Kompensaty;
  • zarządzanie płatnościami - Paczki przelewów, które grupują zobowiązania, które mają zostać zapłacone z tego samego rachunku bankowego, w tym samym terminie.
  • W obszarze kreator zestawień dokonano aktualizacji zestawień księgowych wchodzących w skład sprawozdania finansowego, ujętego w załączniku nr 1 Ustawy o Rachunkowości, do składania, którego zobligowano tzw. "duże jednostki gospodarcze" oraz dodano zestawienia księgowe wchodzące w skład sprawozdania finansowego, ujętego w załączniku nr 5 Ustawy o Rachunkowości, do składania którego zobligowano tzw. "małe jednostki gospodarcze";
  • rozbudowano funkcjonalność opisu analitycznego o możliwość definiowania opisu analitycznego oraz wzorców i wartości dla niego dla danego typu dokumentu, w danym centrum. Funkcjonalność ograniczona do typów dokumentów,  którym można przypisać Właściciela;
  • obsługa wirtualnych rachunków bankowych ING przez WebService;
  • dodano możliwość oznaczania na dokumencie, zatwierdzenia pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.

Strefa Klienta

Strefa Klienta jest miejscem w sieci dla Klientów 2BSOFT, w którym możesz w bezpieczny sposób uzyskać dostęp do:

  • najnowszych aktualizacji
  • aktualności
  • materiałów do pobrania

Logowanie

 

Jak otrzymać dostęp ?

Aby otrzymać dostęp do pełnej wersji serwisu, należy zakupić jeden z naszych produktów i zostać naszym Klientem.

Więcej informacji otrzymacie Państwo pod numerami telefonu:

+48 32 401 18 90
+48 32 401 18 91

Serwis 2bsoft

menu

do góry

wstecz