Wdrożenia / Produkcja soczewek

Produkcja soczewek

„Inwestycja w innowacyjne rozwiązanie informatyczne, jakim jest system Comarch CDN XL oraz zintegrowane z nim rozwiązania dedykowane przyniosła naszej firmie wymierne korzyści. Wzrost szybkości i jakości obsługi klienta oraz natychmiastowy dostęp do zawsze aktualnych informacji to najważniejsze z nich.”

Paweł Lepczyński, Prezes Zarządu Hoya Lens Poland Sp. z o.o.

Wdrożone obszary

Logistyka

Business Intelligence

Rozwiązania dedykowane 2BSOFT

Wdrożony system

Comarch ERP XL

Comarch Business Intelligence

O firmie Sytuacja biznesowa przed implementacją systemu - wyzwania Rozwiązanie Korzyści

O firmie

Hoya Lens Poland Sp. z o.o. rozpoczęła działalność w 1998 roku, choć produkty firmy Hoya znane były już wcześniej na polskim rynku.

Jesteśmy wiodącym producentem najwyższej jakości soczewek, której zaawansowane technologicznie materiały i innowatorskie konstrukcje cieszą się światowym uznaniem.

Ważnym czynnikiem rozwoju całej firmy jest troska o klienta. Bez względu na rodzaj oferowanych przez nas rozwiązań, kluczową kwestią jest sprostanie jego oczekiwaniom i potrzebom oraz podążanie za najnowszymi trendami. Nieustannie trzymamy rękę na pulsie, śledząc bacznie rozwój rynku, traktując zaawansowane technologie i niezawodną jakość, jako punkt wyjścia we wszelkich naszych działaniach.

Misją naszej firmy są szerokie działania umożliwiające ludziom coraz lepsze widzenie, dzięki coraz doskonalszym produktom i profesjonalnej pomocy salonów optycznych. Temu celowi służy zarówno bogaty asortyment soczewek oftalmicznych najwyższej jakości, jak i szeroki zakres usług serwisowych opartych na bezpośrednich kontaktach z klientami.

Sytuacja biznesowa przed implementacją systemu - wyzwania

Kluczowym dla nas aspektem jest zapewnienie jak najlepszej obsługi klientów. Jednak systemy informatyczne z których do tej pory korzystaliśmy nie pozwalały nam na zoptymalizowanie procesu obsługi klienta. Wprost proporcjonalnie do wzrostu liczby naszych klientów rosły problemy z zarządzaniem gospodarką magazynową oraz obsługą procesu zamówień i sprzedaży.

Do problemów, które odnotowywaliśmy w codziennej pracy zaliczyć można:

  • brak mechanizmów umożliwiających wartościowe rozliczanie stanów towarowych
  • brak elastycznej platformy analitycznej, a tym samym narzędzi controllingowych w obszarze logistyki
  • brak mechanizmów usprawniających procesy inwentaryzacyjne
  • brak narzędzi umożliwiających sprawne zarządzanie cennikami i promocjami
  • problem z integralnością danych w ramach wykorzystywanych systemów

Rozwiązanie

W 2008 roku postanowiliśmy zainwestować w nowoczesne oprogramowanie - system klasy ERP COMARCH CDN XL, którego otwarta architektura pozwala na integrację z systemami zewnętrznymi. Kolejnym istotnym atutem systemu jest platforma analityczna z poziomu której istnieje możliwość tworzenie raportów i analiz controllingowych w sferze szeroko pojmowanej logistyki.

Od listopada 2009 roku wykorzystujemy kluczowe moduły systemu COMARCH CDN XL: Administrator, Sprzedaż, Import oraz Business Intelligence. Dodatkowo dział obsługi klienta działa na aplikacji dedykowanej HoyaZam, służącej ewidencji zamówień od klientów, a stanowiącej dodatkowy interfejs między systemem COMARCH CDN XL i użytkownikiem. Proces wydawania towaru z magazynu, pakowania i wysyłki został z kolei wsparty aplikacją HoyaMag. Ponadto należałoby wymienić pozostałe modyfikacje funkcjonalne tj. automatyczne przyjmowanie zamówień z systemów zewnętrznych, aplikacja HoyaAdmin dla zarządzania wdrożonymi mechanizmami, algorytm wyliczający średnie ważone, dedykowana kostka analityczna dla Zamówień, raporty dla przedstawicieli wysyłane automatycznie na adresy e-mail oraz wiele innych funkcjonalności wspomagających naszą codzienną pracę. Wykorzystywane przez nas rozwiązanie informatyczne w kontekście rozwoju naszej firmy jest na bieżąco rozbudowywane. Przykładowo aplikacja HoyaMag została rozbudowana o mechanizm umożliwiający sprawną obsługę procesów produkcyjnych.

Integratorem systemu COMARCH CDN XL, jak również autorem rozwiązań dedykowanych jest firma 2BSoft z Gliwic. Przeprowadzone szkolenia, migracja danych, eksploatacja nadzorowana, elastyczne reagowanie na nasze zapotrzebowanie w połączeniu z wysokimi kompetencjami i zaangażowaniem zespołu wdrożeniowego to czynniki, dzięki którym proces implementacji nowego rozwiązania informatycznego zakończył się sukcesem.

Korzyści

Zakładaną i najistotniejszą korzyścią wynikająca z wdrożenia systemu Comarch CDN XL jak również pozostałych aplikacji dedykowanych jest znaczny wzrost jakości obsługi naszych klientów.

Zaimplementowane rozwiązanie informatyczne ponadto w znaczącym stopniu usprawniło zarządzanie gospodarką magazynową, w tym umożliwiło wartościowe rozliczanie magazynu zarówno po wartościach rzeczywistych jak również po średnich ważonych. System zagwarantował nam także stały dostęp do analiz biznesowych, de facto zatem w znacznym stopniu usprawnione zostały procesy decyzyjne tak operacyjne jak również taktyczne. Dane liczbowe mówią same za siebie: zmniejszona liczba drukowanych faktur dzięki rozwiązaniom zbiorczych faktur ( z 4500/m-c do 550/m-c ) oraz skrócenie czasu przygotowania raportów z 3 dni do 30 minut.

„Zaimplementowane rozwiązanie informatyczne, jakim jest Comarch CDN XL, pozwoliło nam zoptymalizować współpracę z klientami, podnieść jakość kontroli stanów magazynowych, w tym ich rozliczenie wartościowe, usprawnić procesy związane z obsługą magazynu oraz zbudować elastyczną platformę analityczną”

Wdrożone obszary

  • Logistyka
  • Business Intelligence
  • Rozwiązania dedykowane 2BSOFT

Dane klienta

Hoya Lens Poland Sp. z o.o.
ul. Puławska 40a
05-500 Piaseczno
tel.: 22 558 88 88
www.hoya.pl

Strefa Klienta

Strefa Klienta jest miejscem w sieci dla Klientów 2BSOFT, w którym możesz w bezpieczny sposób uzyskać dostęp do:

  • najnowszych aktualizacji
  • aktualności
  • materiałów do pobrania

Logowanie

 

Jak otrzymać dostęp ?

Aby otrzymać dostęp do pełnej wersji serwisu, należy zakupić jeden z naszych produktów i zostać naszym Klientem.

Więcej informacji otrzymacie Państwo pod numerami telefonu:

+48 32 401 18 90
+48 32 401 18 91

Serwis 2bsoft

menu

do góry

wstecz